Jakso 12: Miten digitaalista asiakaskokemusta johdetaan ja miten yhteisöllisyys syntyy viihteen ympärille?

Jakso 12: Miten digitaalista asiakaskokemusta johdetaan ja miten yhteisöllisyys syntyy viihteen ympärille?

23 min - juuri nyt

Olisiko maailma parempi paikka ilman digitalisaatiota? Algoritmi ei korvaa ihmistä – ei myynnissä eikä johtamisessa. Silti digitaalisen asiakaskokemuksen merkitys on jatkuvassa kasvussa. Peräti 94 prosenttia johtajista pitää digitaalista asiakaskokemusta tärkeänä. Digitaalisuus muuttaa maailmaa ennen näkemättömällä nopeudella. IoT ja 5G ovat vain pieni osa tulevista mullistuksista. Kaikkein suurin muutos tulee tapahtumaan ihmisten korvien välissä. Vahvin ei ole enää automaattisesti vahvoilla, vaan modernilta johtajalta vaaditaan kykyä sopeutua ja ymmärtää muuttuvaa maailmaa. Suurin yksittäinen tekijä ihmisten toiminnan muuttumiseen niin työssä kuin vapaa-ajallakin on internet ja siellä tapahtuva yhteistyö asiakkaan ja myyjäorganisaation välillä. Television jälkeinen aika on internetin aikaa. Se tarkoittaa viihteen, kulttuurin ja median sisältöjen kulutuksen hajaantumista televisiosta useisiin eri kanaviin sekä tiedotusvälineiden rajojen hämärtymistä. Kun Haaga-Helian luennolla kysyttiin opiskelijoilta, kuinka moni katsoo televisiota päivittäin, 30 hengen luokassa käden nosti ylös yksi oppilas ja opettaja itse. Yli 75 prosenttia kaikesta liikenteestä internetissä on videoita ja niiden osuuden ennustetaan nousevan 82 prosenttiin vuoteen 2022 mennessä. Facebook raportoi, että videoita katsotaan viisi kertaa pidempään kuin staattista sisältöä. Myös yritysten julkaisemien videoiden määrä kasvaa rajusti. Entä mikä on moraalisesti ja eettisesti oikein digitalisuuden ja algoritmien pyörittämässä maailmassa? Ohjaavatko algoritmit ajattelutapaamme ja sitä kautta modernia johtajuutta? Kuuntele Podcast, jossa on kyse modernista johtajuudesta ja kirjailija, yritysvalmentaja Mika D. Rubanovitschin luomasta ilmiöstä nimeltä ”Älä ole pomo”.

keyboard_arrow_down