Anna sen soida -kampanja auttaa musiikki- ja livebisneksen tekijöitä koronakriisin keskellä

Anna sen soida -kampanja auttaa musiikki- ja livebisneksen tekijöitä koronakriisin keskellä

8 min - juuri nyt

Suomalainen musiikki on vaarassa vaieta. Koronakriisi on iskenyt lujaa bändeihin, artisteihin ja kaikkiin niihin ammattilaisiin, joiden ansiosta musiikki soi. Sanoman omistajien ja hallituksen tämän vuoden lahjoitusvarat, reilut 340 000 euroa, on päätetty jakaa kotimaisen musiikin tekijöille ja esittäjille. Varat jaetaan Musiikin edistämissäätiön kautta. Nelonen Media perustaa tukitoimena myös uuden radion, joka käynnistyy heinäkuun alussa: Anna sen soida -radiota tekemään on palkattu musiikkialan toimijoita – heitä, joilta koronakriisi vei työt. Radion luotsaaja Janne Joutsenniemi avaa kampanjan taustoja Korporaatiolle.

keyboard_arrow_down