Miksi Purpose on milleniaaleille ja Z-sukupolvelle niin tärkeää?

Miksi Purpose on milleniaaleille ja Z-sukupolvelle niin tärkeää?

26 min - juuri nyt

Kaikki mulle nyt ja heti! Millaniaaleille ja Z-sukupolvelle (1980-luvulla ja 2000-luvun alussa syntyneet) elämän tarkoitus ja päämäärä oli reppuraissata ja downsiftata. Työtä ei välttämättä haluttu tehdä siten kuten aikaisemmat sukupolvet olivat opettaneet. Ennen Koronaa yksilöllisyyden tavoittelu oli keskiössä - nyt koko yhteiskunta on demokratisoitunut. Koronan myötä on realisoitunut, että jokainen kantaa vastuun siitä MITEN päästään tavoitteisiin. Enää ei riitä pelkästään se, MIKSI yritys on olemassa. “From WHY to HOW!” Nuoret janoavat työltä hauskuutta, merkityksellisyyttä, vaihtelevuutta, luovuutta ja rahaa. Miksi meillä on paljon avoimia työpaikkoja, mutta ei löydy tekijöitä? Somefeediä katsoessa tuntuu siltä, että metsässä lomautettuna käveleminen tai puutarhan kunnostaminen on merkityksellisempää kuin työn tekeminen poikkeustilanteessa. “Purpose” on aika kaukana, kun on Matti kukkarossa. Moni pettyy, kun tämä kiiltokuvapurpose ei olekaan lomailua ja soittelua Espanjan auringon alla. Enää alle 10% Fortune 500 yritysten johdosta uskoo, että yrityksen perustehtävä on vain tuottaa voittoa omistajilleen ilman sosiaalista ulottuvuutta. Suomessa kuitenkin osakeyhtiölaki velvoittaa edelleen tuottamaan voittoa omistajilleen, ellei yhtiöjärjestys toisin päätä. Meneekö siis laki uusiksi, siinä piilee avain? Jani ja Ruba seikkailevat tässä podcastissä etsimässä sitä oikeaa, todellista Purposea. Kuuntele jakso loppuun, niin tiedät minkä kautta se lopulta löytyy. Kuuntele Lead & Trust by Jani ja Ruba sponsored by Dustin Jaksossa mainitut lähteet: https://www.mckinsey.com/business-functions/organization/our-insights/purpose-shifting-from-why-to-how https://finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2006/20060624 www.salesacommunications.fi/janijaruba Sponsorimme www.dustin.fi tarjoaa ilmaiseksi WorkPlace -trendiraportin, josta selviää mihin työnteko on menossa. Käy lataamassa raportti: www.salescommunications.fi/janijaruba

keyboard_arrow_down