Ready! Set! Go! – Ultrajuoksija Noora Honkala

Ready! Set! Go! – Ultrajuoksija Noora Honkala

42 min - juuri nyt

Noora Honkala on Suomen paras ultrajuoksija ja hänellä on hallussaan muun muassa kaikki ultrajuoksun Suomen ennätykset aina 100 kilometrin juoksusta 24 tunnin ultrajuoksuun. Honkala on matkalla kohti myös maailman kirkkainta kärkeä. Ready! Set! Go! -podcastin jaksossa Honkala kertoo harjoittelustaan ja elämästään Kreikassa, jossa hän on asunut koko ammattilaisuutensa ajan. Ready! Set! Go! -juoksupodcastin mukana kulkevat myös harjoitusohjelmat, tällä kertaa puhutaan peruskuntoharjoittelun lisäksi myös eri sykealueista ja niiden merkityksestä. Juoksupodcastin mukana kulkevat myös harjoitusohjelmat. Löydät ne Syke Tribestä osoitteesta www.syketribe.fi Instagram: @coach4me.fi TEHTÄVÄ JONKA VOIT TEHDÄ JUOKSULENKIN LOMASSA: Sykealueen tunnistaminen juostessa. Ota ensin alkulämmittely alle kävellen tai kevyesti hölkäten.  Tavoite: Juosta vauhtia jossa syke olisi 140-145 haarukassa. Lähde juoksemaan. Katso mittaria vasta kun olet mennyt hetken sitä vauhtia jonka luulet että syke näyttää 140-145. Jos osuit tavoite sykkeeseen, kuulostele miltä kehossa tuntuu jotta oppisit tuntemaan sykealueet. Tavoite 2: Sama tehtävä kuin edellinen, mutta nyt syke tavoite olisi 165-170 alueella.  Toim.Huom. Huomioi sykerajat. Jos tiedät ettei syke nouse noin korkealle, voit tiputtaa tavoitteet alemmaksi. Tarkoitus on vain havainnoida kehon tuntemukset. 

keyboard_arrow_down