Miksi siilot murtuvat: Markkinoinnin ja myynnin avioliitto vai ero?

Miksi siilot murtuvat: Markkinoinnin ja myynnin avioliitto vai ero?

32 min - juuri nyt

Markkinointi johtaa liiketoimintaa - vai onko se sittenkin myynti? Jos markkinointi onkin alistettu myynnille, mitä sitten? Data ja tietojärjestelmät sulautuvat kaikkeen tekemiseen. Kun siilot murtuvat, jäljelle jää vain yksi M&M yhteinen prosessi. Monessa yrityksessä näin ei kuitenkaan ole! Vain 26% prosenttia yrityksistä sanoo, että heillä on markkinointi ja myynti liitetty yhdeksi prosessiksi. Näillä yrityksillä on kuitenkin 38% paremmat voittoprosentit. 74% yrityksistä sanoo, että he haluaisivat olla dataohjattuja, mutta vain 29% on. Haasteena on se, ettei mittareita kaivata tai emme tiedä mitä mittareihin pitäisi priorisoida. Perustuuko teillä markkinoinnin ja myynnin päivittäinen johtaminen mutu-tuntumaan? Lisäksi työnhaussa on menty jo överiksi: koitetaan löytää sellaista ihmistä, joka on yksisarvinen. Koodari, joka osa markkinoida ja päättää kauppoja. Enää ei riitä, että myynti ja markkinointi elävät avioliitossa, vaan pitäisi kihlata myös teknologia. Kuuntele Janin ja Ruban vinkit johtamiseen ja myynnin kasvuun. Tarvitset asiakkaat mukaan johtamaan liiketoimintaasi. www.salescommunications.fi/janijaruba Käy antamassa palautetta ja kuuntelemassa kaikki jaksot. Jaksossa mainitut lähteet: go.forrester.com/blogs/16-03-09-t…is_the_new_data/ www.hubspot.com/marketing-statistics blog.hubspot.com/sales/stats-that…eting-slideshare LEAD & TRUST by Jani & Ruba: www.salescommunications.fi/janijaruba Yhteistyökumppanimme on Smartblock. Käy tutustumassa: www.smartblock.fi/fi/tuotevalitsin/ Kun ostat Smartblockin koodilla janijaruba saat 6kg suklaata kaupan päälle:) Seuraa Lead & Trust Podcastia TikTokissa

keyboard_arrow_down